Meer energie met L-carnitine

Carnitine is de enige stof die overtollige vetten kan laten verbranden. De vetten worden in de energiecentrales van een cel omgezet tot de biologische energie ATP. Vetten worden dus afgebroken tot de energie die ons lichaam zo hard nodig heeft. Carnitine is vooral nodig voor spieren, de hartspier en hersenen. Het innemen van extra carnitine in de vorm van L-carnitine bevordert het denkvermogen, de verbranding van vetten en het verkrijgen van meer energie. Het helpt goed tegen vermoeidheid, maakt u fitter en het gaat spierverzuring tijdens het sporten tegen.

L-carnitine is een goed supplement om vermoeidheid zoveel mogelijk tegen te gaan. De stof is verantwoordelijk voor het omzetten van vetten tot energie. Het geeft dus op een natuurlijke meer energie aan uw lichaam. Belangrijk daarbij is dat het hart en de bloedvaten in goede conditie zijn. L-carnitine is een voedingsstof die het hart ook beter laat functioneren door de vetverbranding in de hartspier. Door de betere werking van het hart voelt u zich ook stukken fitter.

Ook sporters kunnen profiteren van L-carnitine. Het verhoogt prestaties tijdens langdurige inspanningen, zoals die bij duursporten moeten worden geleverd. L-carnitine stimuleert een hogere verbranding van vet, dat zorgt voor het vrijkomen van extra energie in het lichaam. Door die extra energie kunnen sporters de inspanning langer volhouden en wordt uiteindelijk het uithoudingsvermogen vergroot. Daarnaast vermindert L-carnitine de spierafbraak en vermindert het ook de opbouw van melkzuur in de spieren tijdens de inspanning. De grens van vermoeidheid wordt daardoor keer op keer verlengd. L-carnitine is ook een van de 20 aminozuren die nodig zijn voor het herstel van spieren. De stof zorgt voor een sneller herstel na inspanning.

Voor sporters wordt geadviseerd de L-carnitine ongeveer een tot twee uur voor de training of wedstrijd in te nemen.

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes